Jakub Varyš • nejlepší střelec 1.A dorostu za rok 2013/2014

23.02.2015 17:14

V neděli 22.02.2015 převzal Jakub Varyš v hotelu Clarion v Českých Budějovicích cenu za nejlepšího střelce v 1.A třídě za rok 2013/2014. V loňské soutěži vstřelil uctihodných 59 gólů.

Jakub je rozený střelec a pochází z fotbalové rodiny. Jeho otec hrál dlouhou dobu divizi za Vodňany, bratr chytá za FC Písek a je hráčem FC MAS Táborsko.

Položili jsme mu několik otázek:

Jakube, v kolika letech si začínal s fotbalem a kdo tě k fotbalu přivedl?
Začínal jsem v šesti letech. Jelikož je u nás v rodině fotbal číslo 1, tak k fotbalu mě přivedl táta.

Tvé první fotbalové krůčky byly údajně v brance. Co je na tom pravdy?
Je to pravda. Celou přípravku jsem chytal v brance, u žáků jsem to střídal. Na silnější soupeře jsem zůstával v brance. Na slabší jsem si věřil, tak jsem šel do útoku. Ve starších žácích jsem potom už nastupoval jenom v útoku.

Pomohlo ti, že jsi začínal v brance, když jsi teď rozený kanonýr a překonáváš brankáře?
Těžká otázka. Byl jsem ještě mladý. Takže spíše ne.

Když dáváš tolik gólů, tak jak a čím je většinou nejčastěji střílíš?
Nejčastěji dávám góly svojí silnější pravou nohou. Ale i levačkou jsem pár gólů vstřelil. Paradoxně minimum gólů jsem dal hlavou, ač mám nad soupeři výškovou převahu. Jsem koncový útočník, takže převážnou většinu gólů jsem dal ve vápně. Občas se trefím i z přímého kopu a samozřejmě z penalty.

Minulý rok si vstřelil 59 gólů v 1. A třídě, což je vysoké číslo. Jak se ti to podařilo a kolik gólů si nejvíc vstřelil v jednom zápase?
Dařilo se mi díky týmu a mým spoluhráčům. Celkově jsme dávali dost gólů a suveréně jsme 1.A vyhráli. Nejvíce gólů za zápas jsem dal šest a to dvakrát. Ale celkově jsem měl góly rozložené do všech zápasů.

Sezónu 2014/2015 hraješ už krajský přebor. Je to velký rozdíl oproti 1.A třídě?
Rozdíl je obrovský, na všechno je míň času. Teď už nezáleží na tom kolik dáme gólů, ale každý zápas se bojuje o vítězství.

Kolik gólů máš momentálně za probíhající sezónu?Momentálně jsem vstřelil 10 gólů za dorost, za muže jsem se trefil asi třikrát. Za A tým jsem párkrát nastoupil, ale gól jsem ještě nedal. V zimní přestávce jsem hrál vodňanskou sálovou ligu a celkově se mi dařilo, bohužel jsme se s týmem nedostali do final four. (pozn. red. Jakub byl nejlepším střelcem s 33 góly, hrál za tým Chill)

Co tobě jako rozenému útočníkovi říká defenziva?
Nejsem typ, který by pomáhal obraně. Jsem od toho, abych dával góly. Samozřejmě, když tým potřebuje bránit, tak se taky zapojím, ale není to moje silná stránka.

Jak vidíš svoji fotbalovou budoucnost?
Zatím nad tím moc nepřemýšlím, může se stát cokoliv. Momentálně je moje priorita dobře odmaturovat a pak se uvidí, co dál. Ve Vodňanech jsem spokojený a rád bych tady zatím zůstal.

Očima trenéra Václava Hrachovce: „Jakub je klasický koncový útočník, velmi dobře se orientuje ve vápně. Dokáže zachovat klid v koncovce a chladnokrevně zakončit. Mohl by zlepšit defenzivní činnost a někdy by měl víc nahrávat. Pro vodňanský fotbal roste kanonýr na dlouhá léta.“